Tajovského (RE)kreatúra
Pri príležitostí osláv 145. výročia narodenia Jozefa Gregora Tajovského sa žiaci II. stupňa zapojili 28. októbra (už po druhý raz) do Medzinárodného dňa školských knižníc, ktorý pravidelne vyhlasuje Slovenská pedagogická knižnica.
Keďže sa podujatie nieslo v duchu motta "Inšpirujúci žiaci, tvorivá myseľ...", prebiehalo vyučovanie na hodinách slovenského jazyka a literatúry tak trošku inak. Všetci žiaci sa mohli zapojiť do niekoľkých hravých aktivít, ktoré zábavnou formou priblížili život a dielo významného slovenského prozaika, dramatika, básnika, učiteľa či politika z Tajova, Jozefa Gregora Tajovského. Interaktívne pracovné listy, aktívne doplnkové čítanie rozvíjajúce predovšetkým čitateľské povedomie jednotlivých žiakov o literárnych osobnostiach nášho kraja, ale aj rôzne výtvarné či audiovizuálne úlohy regionálneho charakteru, sprevádzali našich žiakov aj v neskorších hodinách, a to priamo v školskej knižnici či v záujmovom čitateľskom krúžku (CVČ), pretože Medzinárodný deň školských knižníc patrí k celodenným podujatiam a takmer vždy sa snaží zviditeľniť prácu literáta, s ktorým sa dnešná generácia mladých ľudí stretáva iba okrajovo.
Žiaci 6.b triedy navštívili cez druhú vyučovaciu hodinu vynovené priestory Starého zámku, ktorými ich sprevádzala etnologička, pani Zuzana Denková. /NE/zabudnutí aušustníci preniesli žiakov v čase a porozprávali im, ako sa im kedysi žilo, ako vyzerali ich pracovné uniformy či pracovná náplň, čo robili v zime, keď bolo práce nedostatok, ako sa zabávali a oslavovali významné sviatky. Príjemným prekvapením boli aj skutočné uniformy baníkov, ktoré si deti mohli neskôr, keď sa s nimi zoznámili, vyskúšať. Výstupom tejto zaujímavej návštevy boli ihravé ilustrácie Jozefa Gregora Tajovského v baníckej uniforme.
Všetkým žiakom ďakujeme za príjemne strávený deň a pedagógom, ktorí boli zapojení do jednotlivých aktivít, ďakujeme za výpomoc i trpezlivosť. Pevne dúfame, že od tohto dňa bude Jozef Gregor Tajovský aspoň trošku známy a sem-tam i v knižnici nejedného nášho žiaka.